Iceberg: ubrania, kosmetyki, torby, akcesoria… właśnie z tym kojarzy się kolejna marka premium, którą prezentujemy w naszym internetowym outlecie, zachęcając do zakupów w niższych, korzystnych cenach. Firma istniejąca od lat zachwyca różnorodnością i oryginalnością projektów, dlatego warto przyjrzeć się bliżej jej wyjątkowej historii. Cofnijmy się w czasie o kilka dekad, żeby prześledzić rozwój, który doprowadził przedsiębiorstwo na sam szczyt.
Jest 1962 rok, a we włoskiej gminie San Giovanni (Marignano) Silvo Gerani oraz Giuliana Marchini zakładają fabrykę, w której produkują dzianinę. Materiały szybko zdobyły uznanie jako wysokojakościowe i wytrzymałe, dlatego firma zyskała duże zainteresowanie na rynku. W 1974 roku Iceberg stał się domem mody, ponieważ właściciele postanowili dostarczać na rynek nie tylko dziadziny, ale i ubrania. Na początku sportowe, ale bynajmniej nie nudne i powtarzalne. Projektanci wyraźnie zainteresowani bogactwem kolorów sztuki pop-artowej zaczęli je wykorzystywać, warto dodać, z dużym powodzeniem.
Włosi zachwycili się pierwszymi kolekcjami Iceberg, które wyróżniały się nie tylko kolorystyką, ale i niespotykanymi wówczas ozdobami – np. motywami z bajek czy dzieł sztuki. Dziś to standard, lecz w latach 70.? Mogło szokować i szokowało, na szczęście z zyskiem dla marki. Iceberg – sklep z kreatywnymi, luksusowymi ubraniami – od razu zaczął się wyróżniać. Z czasów produkcji dzianiny zachowano przywiązanie do najwyższej jakości, objawiającej się np. dodawaniem jedwabiu czy innych nietypowych materiałów. Sportowcy byli zadowoleni z efektów zakładania włoskich, wysokojakościowych strojów, a zwykli klienci zaczęli dostrzegać modny charakter poszczególnych ubrań i dodatków.
Jak to się stało, że produkty Iceberg – t-shirt, sweter czy perfum – podbiły świat? Po prostu oprócz doskonałej jakości i niesłabnącej kreatywności na przestrzeni kolejnych dekad zainwestowano w promocję. Marketingowe działania skupiły się wokół współpracy z muzykami i celebrytami. Do historii przeszły kampanie np. z udziałem Carly Fracci czy Vivienne Westwood. W latach 90. unowocześniono kolekcje i przekaz, ustalając grupę docelową głównie wśród entuzjastów szeroko pojętej kultury hip-hopowej. Z jednej strony podjęto współpracę z raperką Lil’ Kim, a z drugiej – przemycano do ubrań jeszcze odważniejsze motywy graficzne, silnie inspirowane kulturą popularną, miejską i komiksową.
Od 1989 roku marka słynie także z produkcji luksusowych perfum, które – podobnie jak ubrania – są szczególnie oryginalne i złożone. Mimo to odzież pozostaje głównym kierunkiem rozwoju firmy, której produkty wybierali między innymi David Beckham, Paris Hilton czy Pamela Anderson. Włoski styl, sportowy charakter, najwyższa jakość materiałów i popkulturowe zacięcie – tak najłatwiej przedstawić markę, której wyselekcjonowane ubrania znajdziesz na Dessale.pl!