Marka Kenzo to połączenie estetyki azjatyckiej, z kulturowym dorobkiem Europy, powstała w 1964 roku pod nazwą Jungle Jap z inicjatywy Kenzo Takady. Już pierwotna nazwa powinna rzucać światło na pierwsze projekty Kenzo, w których dominowały motywy związane z przyrodą, lasem deszczowym i orientalnymi zwierzętami, które stanowiły inspiracje do tworzenia wzorów dla odzieży ulicznej. Współcześnie marka KENZO znajduje się we francuskiej grupie dóbr luksusowych LVMH i uznawana jest za jedną z czterech dominujących na rynku modowym marek premium.
Marka Kezno powstała we Francji, zaraz po tym, jak japoński projektant Kenzo Takada po ukończeniu Bunka Fashion Collage w Tokio, wyjechał do Paryża. Choć pierwsze projekty i inność prezentowana przez Takadę nie przynosiła mu zbyt wielkiej popularności, po kilku latach został on zauważony i zaproszony do współpracy z czasopismem Elle. Wyjątkowy styl, wyróżniający się na tle ówczesnej mody europejskiej, odwaga zderzania ze sobą kolorów i wzorów, a także form inspirowanych kulturą japońską sprawiły, że bardzo szybko marka Kenzo znalazła swoje miejsce w świecie trendsetterów. Pierwszy butik Kenzo założony w Paryżu całkowicie odpowiadał estetyce wspomnianej natury i lasów deszczowych, co stanowiło oraz nadal jest niezbywalnym elementem wyróżniającym projekty marki. Takade pierwsze projekty ubrań tworzył z materiałów kupionych na pchlich targach, łączył ze sobą nie tylko desenie, ale i gatunki, co zdecydowanie wpłynęło na obecną estetykę strojów. W ramach firmy Kenzo utworzone zostały także: marka perfumeryjna Kenzo, linia odzieży dziecięcej oraz sportowej, a także kolekcja projektów wnętrzarskich z naciskiem na wzornictwo meblarskie i oświetleniowe.
Każda marka dąży do tego, aby zostać zapamiętaną, a także posiadać symbol, który będzie się z nią jednoznacznie kojarzył. Dla Kenzo jest nim właśnie wizerunek tygrysa, który pierwszy raz pojawił się na plecach skórzanej kurtki blisko 30 lat temu.
Za odświeżenie tego wizerunku oraz jego wykorzystanie w projektach odpowiedzialni są nowi dyrektorzy kreatywni, Humberto Leon i Carol Lim. W 2012 roku projektanci postanowili odświeżyć motyw i wykorzystać go w formie grafiki zdobiącej kolekcje odzieży sportowej, głównie na swetrach i bluzach. Popularność tego motywu oraz chęć posiadania bluzy z tygrysem była tak wielka, że w sklepach marki zaczęły pojawiać się listy osób zainteresowanych zakupem zielonej bluzy. Bluza Kenzo stała się must have i wyznacznikiem doskonałego stylu i znajomości mody. Chodziły w niej największe gwiazdy showbiznesu, najpopularniejsze modelki, a także fashioniści, o znaczącym wpływie na środowisko potencjalnych klientów marki.
Bluza Kenzo ze złotym tygrysem, która znalazła się w kolekcji jesienno-zimowej marki, przeszła do historii mody XXIw, która w swojej szafie powinna mieć każda miłośniczka mody.
Nie znaleziono produktów spełniających wybrane kryteria.