Współcześnie Tommy Hilfiger należy do czołówki najbardziej rozpoznawalnych projektantów amerykańskiego pochodzenia. Jego historia pełna jest wzlotów i upadków, które jak sam twierdzi- ugruntowały nie tylko jego pozycję na rynku, ale także pozwoliły stać się lepszym projektantem i biznesmenem.
Urodzony w małym miasteczku w stanie Nowy Jork, jako jeden z dziewięciorga rodzeństwa jeszcze w liceum rozpoczął swoją działalność w branży odzieżowej, choć wtedy na celu miała ona głównie rozpowszechnienie najnowszych trendów modowych oraz stworzenie miejsca spotkań lokalnej młodzieży, niż rozpoczęcie dochodowego biznesu. Popularność „People’s Place” była jednak na tyle duża, że z jednego sklepu przerodziła się w rodzaj sieciówki przynosząc coraz większe zyski. Na tym etapie młody Hilfiger za nic miał kwestie wykształcenia, twierdząc że doświadczenie zawodowe to najlepszy sposób na pozyskanie wiedzy. Niestety, po kilku latach prowadzenia biznesu w okresie intensywnego rozwoju życia towarzyskiego w Nowym Jorku, musiał ogłosić bankructwo.
Początkowa praca kreatywna Hilfigera skupiała się w dużej mierze na odzieży jeansowej- głównie projektach jeansów. Dopiero w 1985 roku, kiedy projektant nawiązał współpracę z Mohamem Murjani, podjął on próbę założenia marki osobistej, w ramach której ukazywałyby się wyłącznie jego projekty. Moda lat 80 skupiała się przede wszystkim na tym, co dzisiaj kojarzymy z kultem disco, ortalionem, dresem, z dokładnie wyeksponowanym logo producenta, do tego zderzeniem światów- stylu biznesowego oraz mody na siłownię, trenerów personalnych i taniec. Co ciekawe, moda lubi powracać, i podobne zjawisko obserwować możemy od kilku lat na światowych wybiegach. przypadku marki Tommy Hilfigera, który chciał wyróżnić się na tle pozostałych projektantów, którzy podążyli tym właśnie nurtem, estetyka zaprojektowanej kolekcji zwróciła się w stronę klasy wyższej, prestiżowej, wyedukowanej warstwy nowojorczyków, która nierzadko w tamtym okresie inspirowała młodych ludzi. Styl preppy, o którym mowa, współcześnie odnosi się do lansowanej tendencji smart casual. Było to połączenie elegancji z wygodą. Styl miał być uniwersalny pod względem estetyki, doskonale sprawdzać się jako ubranie do pracy, na przypadkowe spotkanie z klientem, wyjście na kolacje, spotkanie z przyjaciółmi czy zakupy, z drugiej strony miał być wyjątkowy, uszyty z wysokiej jakości materiałów, wyróżniać się mocno na tle szerokich marynarek czy błyszczących spódnic, projektowanych pod marką Tommy Hilfiger. Sklep internetowy pozwala na zakup tych wyjątkowych produktów z każdego zakątka świata, co wpłynęło na wzrost popularności marki.
Styl preppy to elegancja, styl, odrobina sportowego charakteru oraz przede wszystkim wysoki prestiż. Popularność uzyskał w latach 70 i odwoływał się do ubioru amerykańskich studentów Ivy League. Liga Bluszczowa łączyła osiem najbardziej prestiżowych uniwersytetów wśród których znalazły się Hardard, Yale, Brown czy Columbia. Liga zawiązała się na płaszczyźnie sportowej, a w ramach zawodów konkurowali ze sobą studenci powyższych uniwersytetów. Z uwagi na prezentowany poziom akademicki oraz charakter braci studenckiej, uniwersytety dbały o to, aby dokładnie wyróżnić się na tle pozostałych nie tylko za pośrednictwem wyników, ale także wizerunku, na który składał się także ubiór. Stąd również bazowa kolorystyka czy kompletne mundurki- spodnie, spódnice, marynarki, swetry, bluzy, apaszki czy krawaty, buty, kurtki, i szaliki, które jednoznacznie miały podkreślać przynależność. Z czasem popularność stylu smart rozszerzyła się także na inne warstwy społeczne, które w ten sposób chciały upodobnić się do ówczesnej elity. Pomysł podchwycił Hilfiger, który zaproponował nieco uwspółcześniony wygląd preppy. To co charakteryzuje ten styl to koszule bawełniane typu button-down (koszula Tommy Hilfiger Xenia)- zazwyczaj z podwiniętymi rękawami i rozpiętym guzikiem, koszulki polo w pastelowych kolorach charakterystyczne dla marki Tommy Hilfiger (sklep internetowy Dessale proponuje je w doskonałych cenach), klasyczne płócienne lub bawełniane spodnie chinosy, mokasyny oraz sportowe marynarki. Do ubioru preppy zaliczyć należało również odzież wierzchnią- trencze (klasyczna kurtka Tommy Hilfiger– X lub sportowe haringtonki). To co również zwraca szczególną uwagę to kolorystyka logo- połączenie bieli, czerwieni i granatu, która jednoznacznie odwołuje się do klimatu żeglarstwa i jacht klubów. Nasz outlet posiada bogatą ofertę produktów marki Tommy Hilfiger sklep internetowy Dessale zachęca do zapoznania się z propozycją.